Az éttermi üzletág technológiai forradalomra készül, de lehetnek fenyegető problémák?

Az olyan új technológia, mint a mobiltelefonos rendelés és nyomon követés, a kioszkok rendelése, az egyedi mobilalkalmazások, az asztalok helymeghatározása mobiltelefonon, a kizárólag online rendelés és számos más technológia, amelyet kifejezetten az ügyfélélmény javítására terveztek, nagyszerű ötletnek tűnik... ?

Az étterem és vendéglő 2007 óta tartó felemelkedése és felemelkedése csodálatos, és mindenki szeret bennük enni. De jelentős számú potenciális ügyfél nem tudja használni ezeket a technológiákat, akárhogyan is próbálkoznak. És ez nem igazán az ő hibájuk!

Kétségtelen, hogy a technológia javíthatja az ügyfelek élményét. Az ügyfelek jelentős százaléka egyáltalán nem ért a technológia használatához, és ez probléma. Vegyük figyelembe, hogy az Egyesült Királyságban 2017-ben a gyorséttermek értéke a gyorséttermekben, beleértve az elvitelre szánt ételeket is, hatalmas 5,1 milliárd GBP volt, de az egész szektorban összeadva több mint 14 milliárd GBP, és még a potenciális vásárlók kisebb százaléka is összeadódik. hatalmas üzletveszteséghez.

Míg a 45 és 64 év közötti fogyasztók 56%-a használ technológiát éttermekben, a korosztály 44%-a nem használ technológiát. Valójában az Egyesült Államokban az 55 év feletti ügyfelek körülbelül 65%-a szereti, ha várakozó személyzet szolgálja ki őket.

Sikerének kulcsfontosságú szempontja, hogy gondosan mérlegeljük, hogyan és hol használják a technológiát az ügyfélélmény javítására, hiszen ki akarja figyelmen kívül hagyni az ügyfelek akár 44%-át, mert a technológia nem volt tökéletes? Ne feledje, hogy az Országos Étteremszövetség szerint a „baby boomerek” által említett első számú funkció egy hűség- és jutalomprogram volt, amely annyira integrálódik az ügyfélélménybe, hogy a technológia nyer/nyer helyzetet teremt, amikor az ügyfeleket az Ön éttermébe vagy üzletébe csábítja. .

Meg kell jegyezni, hogy az Egyesült Királyságban a kormány nemzeti statisztikákat szolgáltatott a személyes vagyonról életkor szerint, ahol az átlagos likvid vagyon 55 és 64 év között volt a legmagasabb, így nagyon logikus, hogy hol lehetne a technológiát bevezetni ügyfélfelületként. maga a technológia nem utasítja el az Egyesült Királyság leggazdagabb, rendelkezésre álló jövedelemmel rendelkező embereit egyetlen étteremtől vagy vállalkozástól sem.

A mobiltelefon-rendelésre való összpontosítás jó a fiatalabb generációk számára, de a legtöbb olvasó ismeri az 55 év feletti barátokat, akik naponta küzdenek mobiltelefonjukkal. A Deloitte szerint 2012 és 2017 között jelentősen, akár 71%-kal nőtt az 55 év feletti okostelefon-használók száma, de ez egyáltalán nem tükrözi azt, hogy az 55 év felettiek közül hányan használják a telefont intelligens alkalmazásokhoz. Valójában a Deloitte becslése szerint az okostelefonnal rendelkező 55 év feletti fogyasztók négyből legalább egy nem töltött le egyetlen alkalmazást sem. Az 55 év felettiek ilyen szintű alkalmazáshasználatával az éttermi technológiával kapcsolatos problémák jelenleg továbbra is a napirenden maradnak, de úgy tűnik, hogy a fejlesztők nem foglalkoznak velük, és az éttermek üzemeltetői gyakran figyelmen kívül hagyják őket.

Azt is érdemes megjegyezni egy nemrégiben készült „zöldfény” felmérésből, hogy az internetet illetően az 55 év felettiek jelenleg több mint 14 milliárd GBP-t költenek online vásárlásra, és ezen a területen a leggyorsabban növekvő demográfiai csoportot képviselik, de a kiskereskedők és az éttermek általában figyelmen kívül hagyják őket. a gyártók által az ügyfelekkel szembeni technológiafejlesztés. Ne feledje azt is, hogy a „greenlight” azt is megjegyezte, hogy a 65 év felettiek esetében ez a költés valójában csökken az 55 és 64 év közötti ügyfelekhez képest. Ennek a ténynek a megértése segíthet azonosítani, hogy melyik technológia segíti vagy akadályozza ezt a demográfiai csoportot az eladások ebből eredő növekedésével.

Az éttermekben alkalmazott technológia azonban nem csak a ház előtti vásárlói élményt jelenti, hanem más, tulajdonítható technológiák is jelennek meg az éttermekben, amelyek közvetlenül hozzájárulnak a minőségi szolgáltatás általános ügyfélszolgáltatásához, például a személyzet nyomon követése, amely kulcsfontosságú mutatókat szolgáltathat a személyzet hatékonyságáról a szolgáltatás javítása érdekében. szinteket, és ennek megfelelően csökkenti a költségeket.

Ha a jelenlegi trendekre gondolunk, ahol ugyanez az 55-64 év közötti demográfiai adatokról van szó, a fizetési folyamat szintén akadályt jelenthet. Míg sok újabb fizetési mód magában foglalhatja a mobil fizetést, a szervertáblagépeket, a kioszkot vagy az alkalmazásokat, figyelembe kell venni, hogy ezek a technológiák milyen hatással lesznek az 55–64 év közötti korosztály elrettentésére bármely étterem látogatásától.

Nyilvánvaló, hogy idővel a fiatalabb generációk idővel idős, technológiailag jártas ügyfelekké válnak, de nem ajánlott figyelmen kívül hagyni a fontos 55–64 éves korosztályt, ha az éttermek már kiszolgálják ezt a demográfiai csoportot.