Az ügyfélhang-programok szerepe, hogy segítsenek a marketingeseknek és a keresőoptimalizálóknak megtanulni, hogy mi működik és mi nem. Az ilyen „meghallgatási” és információgyűjtési technikák alkalmazásával nyert információk a későbbiekben felhasználhatók információoptimalizálási és tesztelési programokban. Mikor érdemes tehát a vállalatoknak megfontolni az ügyfelek meglátásait?

Visszapattanási arányok és rangsorolás

Sok márka gyakran úgy találja, hogy weboldala jó helyen szerepel egy elsődleges, célzott kulcskifejezés tekintetében – ez gyakran azt jelenti, hogy webhelye jó forgalommal rendelkezik, de van egy probléma: magas a visszafordulási arány. A visszafordulási arány azokra az emberekre vonatkozik, akik az Ön webhelyére kattintanak, miután megtalálták azt a keresési eredmények között, majd gyakorlatilag azonnal elhagyják. Mivel a magas visszafordulási arányok rossz minőségű vagy irreleváns webhelyekhez kapcsolódnak, ezek végül elkezdik befolyásolni az oldal rangsorát. A keresőmotorok gyorsan azonosítják a magas visszafordulási arányú webhelyeket, majd ennek megfelelően alacsonyabb rangsorolják őket. Az analitikai eszközök általában rendkívül hasznosak a problémák azonosításában, és részletes statisztikákat mutathatnak a látogatásokról, a visszafordulási arányról és a helyszínen töltött időről. Az elemzés azonban nem tudja megmondani, hogy az emberek miért hagyják el webhelyét. Lépjen be az ügyfélhangos (VoC) programokba.

Információk közvetlenül az ügyfelektől, hogy kontextust adjanak az adatokhoz

A Voice of Customer programok megvalósításával márkája képes lesz megérteni ahelyett, hogy egyszerűen tudatában lenne annak, hogy bizonyos intézkedéseket miért nem tesznek meg a fogyasztói. Ezeket a betekintést ezután visszacsatolhatja csatornáiba. Ha tisztában van azzal, hogy mit kell változtatni, az információkat felhasználhatja a céloldal-optimalizálási projektek kezelésére, hogy javítsa a keresőoptimalizálási céloldalakat, és még az alacsony elköteleződéssel kapcsolatos problémák megoldásában is segítsen (magas visszafordulási arány, gyenge konverzió, alacsony látogatásonkénti érték stb.).

Felmérések és szavazások

A legkézenfekvőbb és az egyik legjobb módja annak, hogy értékes információkat és visszajelzéseket kapjon fogyasztóitól, ha felkéri őket, hogy vegyenek részt felmérésekben és közvélemény-kutatásokban. A közvélemény-kutatások speciális információs igények esetén hasznosak, szemben azokkal a felmérésekkel, amelyek szélesebb és szubjektívebb kérdések megválaszolására kérhetik a felhasználókat. A márkával kapcsolatos felmérések kommunikálásának legjobb módja, ha elküldi azokat a fogyasztói e-mail-adatbázison keresztül. Márkája regisztrációs adatbázisának nagy része valószínűleg a leghűségesebb és legelkötelezettebb ügyfeleiből áll, ezért érdemes felkérni értékes visszajelzéseiket. Rajtad múlik, hogy ösztönözni szeretnéd-e a felmérésben való részvételt vagy sem – bár a díj elnyerésének lehetősége minden bizonnyal a szokásosnál többeket fog meggyőzni a részvételről, vitatható, hogy azok a személyek, akik most végeznek felméréseket a lehetséges nyereség érdekében, a legőszintébb válasz.

Pop-up kilépési felmérés

Egy "pop-up" vagy "pop-under" bizonyos kritériumok alapján jeleníthető meg a látogató számára, például amikor a látogató legalább 3 oldalt felkeres a webhelyen. Ezek a felmérések lehetnek kvalitatívak vagy kvantitatívak, több kérdésből vagy egykérdésből állnak, de ésszerű lenne rövidre zárni őket – ha valaki böngészi az Ön webhelyét, tudnia kell, hogy ez a felmérés nem fog túl sok időt igénybe venni, hogy visszatérhessen a böngészéshez.

Állandó felmérés

Állandó felmérések helyezhetők el a márkawebhelyen, ahol a felhasználók bármikor kitölthetik azokat. Ezek a felmérések megjelenhetnek függő oldalsávok formájában, amelyek kattintásra kibonthatók, vagy hozzáadhatók az oldal Fiókom részéhez azon felhasználók számára, akik már regisztráltak profilt az Ön webhelyén.

A Digital Fire-ről

A közösségi média egy gyorsan növekvő jelenség, amely felkeltette az érdeklődést a vállalatok körében, akik szeretnék kihasználni ennek a médiumnak az erejét márkáik és vállalkozásaik előremozdítása érdekében. A Digital Fire ismeri és érti a közösségi médiát, és mi segíthetünk ügyfeleinknek e cél elérésében.