Egy régebbi LinkedIn interakció még ma is velem tart. Miért? Ő és én kapcsolódtunk, majd azonnal kérte, hogy vizsgálják felül a személyes pénzügyeimet, hogy meg tudja tenni helyettem azt, amit állítólag megtett annyi más "izgalmas ügyfélért". Mondtam neki: "Köszönöm nem." Azt válaszolta, hogy miért. Mivel én vagyok a közvetlen srác, azt mondtam neki, hogy nem őszinte dolog kapcsolatba lépni velem, és azonnal át akarom tekinteni a személyes pénzügyeimet, és megpróbálok eladni a szolgálatában. Azt mondta, soha nem kért meg, hogy személyes pénzügyeimet küldjem el a LinkedInen keresztül. Ezen a ponton a vita már nem arról szólt, hogy megpróbált eladni nekem egy szolgáltatást; ehelyett tanítható pillanatot akartam biztosítani számára. Mondtam neki, hogy a személyes pénzügyek LinkedIn-en keresztüli küldése nem probléma, de nem akartam elárulni a személyes pénzügyeimet olyan valakinek, akiről nem is tudtam, hogy 30 perccel ezelőtt kapcsolatba került velem. Újabb néhány interakció után azt mondta, hogy "kedves emberek" beleegyeznek, hogy találkozzanak vele (azt hiszem, nem vagyok kedves ember), és hogy visszavonja a találkozási ajánlatát (bár már mondtam neki, hogy nem nem akarok találkozni vele). Olyan volt, hogy "nem szakíthatsz velem, mert én szakítok veled először". Aztán a legjobbakat kívánta nekem. Határozottan nagy benyomást tett rám, csak nem olyat, amit szeretett volna.

A cikk írásának pillanatában a LinkedInnek több mint 600 millió felhasználója van, és meghatározó erővé vált az emberek összekapcsolásában, hogy üzleti tevékenységet folytassanak egymással. Megbontotta a földrajzi korlátokat, így valaki a pincéjében Clevelandben üzletet köthet valakivel Los Angelesben, Párizsban vagy Bangalore-ban. Ezenkívül őrülten olcsó és könnyű létrehozni egy platformot, és elérni azokat a potenciális ügyfeleket, akik 20 évvel ezelőtt elérhetetlenek lettek volna. Ez az alacsony belépési korlát és a hatalmas közönségpotenciál termékeny talajt jelent az ambiciózus üzletemberek számára (akiket én LinkPitcher-nek nevezek), hogy nagy tömegeket keressenek üzleti céllal. Most semmiképpen sem mondom az ambiciózusoknak, hogy ne folytassanak üzleti tevékenységet a LinkedIn használatával teljes szenvedélyükkel és energiájukkal. De vannak jó és rossz módszerek is.

A LinkedInben szerzett több éves tapasztalatom hét végzetes hibához vezetett, amelyeket a LinkPitcherek elkövetnek:

Nem értem a profilomat – tudom, hogy ez "nem duh"-nak hangzik, de le vagyok nyűgözve, hogy milyen sokan küldenek nekem olyan üzeneteket, amelyek bizonyítják, hogy meg sem nézték a profilomat. A LinkedIn szalaghirdetésemen a nevem után a "Szerző" felirat szerepel a megjelent könyveim mellett. Ennek ellenére rendszeresen kapok olyan üzeneteket, amelyekben megkérdezik, hogy valaha is fontolóra vettem, hogy író leszek. Mielőtt megkeresné, szánjon néhány percet annak megértésére, hogy az illető valójában mit csinál.
Nem teszünk szóközt a csatlakozási kérés és a nyomon követés közé – A csatlakozási kérés után azonnal hangmagasság jelzi, hogy egyáltalán nem érdekel engem; csak az üzletért trollkodsz. Ha a kettő közé teret teszel, az legalább azt az illúziót kelti, hogy időt szakított a kutatásra.
Nem bizonyítom, hogy tudsz rólam valamit – A leghatékonyabb LinkedIn-üzenetek, amelyeket kaptam, valamilyen kapcsolatot teremtenek azokkal a témákkal, amelyekről írok. Sokat írok az autizmusról és a fogyatékkal élők befogadásáról, ezért ha kapok egy üzenetet, amelyben az autizmusról kérdeznek, vagy azt mondják, hogy gyermekük is van a spektrumban, nagyobb valószínűséggel válaszolok.
Nem teszek fel személyes kérdéseket a kapcsolat megteremtése előtt – Bocsánat, de csak azért, mert kapcsolatba kerültem Önnel a LinkedIn-en, még nem jelenti azt, hogy a következő leheletben elmondom pénzügyi céljaimról. Időbe telik, hogy kialakuljon a bizalom egy kapcsolatban. Még ha egy kapcsolat tagja vagy is, ez nem jelenti azt, hogy hajlandó vagyok bármit is elárulni neked a profilomon kívül.
Nem őszinte, hogy miért követed – sikoltja egy őszintétlen, pompás bók, mint például: „Nagyon lenyűgözött, hogy <írd ide a cél nevét>, és havonta 20 000 leadet tudok generálni neked” – sikít egy nyálkás eladó. Sokkal jobban érezném magam, ha kapok egy ilyen üzenetet: "Köszönöm, hogy kapcsolatba léptél velem. Érdekel a mondanivalód, és várom, hogy elolvashassam a bejegyzéseidet, hogy lássam, van-e közös alap a közös üzletkötésben."
Nem rendelkezik a csíkokkal ahhoz, amit árul – Ha csatlakozási kérelmet küld nekem, megnézem vállalkozását, végzettségét és tapasztalatait. Ha pénzügyi tanácsadóként számlázza ki magát, de minimális megfelelő végzettséggel vagy szakmai tapasztalattal rendelkezik, valószínűleg nem akarok üzletet kötni Önnel.
Nem fogad el egy tippet – Ha nem kap választ, ne küldje tovább a „Biztos vagyok benne, hogy nagyon elfoglalt, és lehet, hogy nem látta az előző üzenetemet” üzeneteket. Láttam az üzenetet, és úgy döntöttem, hogy nem folytatom. További üzenetek küldése nem fogja kedvezőbbé tenni a rólad alkotott véleményemet.
Mindenképpen használja a LinkedIn-t és azokat a hatékony eszközöket, amelyeket vállalkozása számára hozhat. Csak tartsa szem előtt ezt a hét végzetes hibát a következő LinkPitching-expedíciója során.